تربيت در بعد آموزشي
راه های کلی یاد گیری
: 1- يادگيري نهفته .
2- هماهنگي بين خانه و مدرسه .
3- توجه به اختلالات يادگيري مانند صرع تصويري . و حل آنها
4- زمينه سازي براي خلاقيت
: 1- گوش زد کردن اهداف .
2- عدم رضايت به وضعيت موجود.
ويژگي افراد خلاق : 1- اعتماد به نفس . 2- پشت کار و استقامت .
3- اتخاذ ريسک حساب شده. (با تصميم گيري خوب 90 درصد اطلاعات 10 درصد بينش).
4- احساس نياز به موفقيت ، کمال جويي. 5- انعطاف پذيري نه انفعال پذيري .
6- خوش بيني . 7- کسب مهارتهاي متعدد .
موانع خلاقيت : 1- موانع فردي . 2- موانع محيطي .
موانع فردي : 1- عدم اعتماد به نفس ، ترس ، پي نبردن به تواناييها .
2- ترس از انتقاد و شکست . 3- تمايل به همرنگي . 4- عدم تمرکز ذهني .
5- بي علاقگي به کار . 6- اطلاعات محدود . 7- مشکلات اقتصادي .8 مشکلات روحی و روانی.
5- شکل گيري رفتار مديريتي
عوامل آن: 1- انتظار از نتيجه عملکرد . 2-اعتقاد به امکان پذيري . 3- جذاب سازی و جذابيت داشتن.
عامل شکل گيري رفتار مقايسه اي : 1- مقايسه درون سازمان وضعيت قبلي با فعلي
2- درون سازمان با ديگران و مقايسه با پايين تر از خود، عامل رضايت بخشي است و این امر مانع پیشرفت است.
3- در بيرون از سازمان مقايسه خود با ديگران
6- توان گردآوري و نوشتن فکرهاي متنوع : يادداشت برداري. 25% اطلاعات در عرض 24 ساعت فراموش مي شود. و بعد از يک هفته تنها 15 درصد اطلاعات مي ماند.
7- تمرکز ذهني : تمرين مي خواهد . از اين طريق انسان با ضمير ناخودآگاه ارتباط برقرار مي کند. عبادت ، ورزش یوگا ، مطالعات تخصصی و موضوعی
- بحثهاي رياضي. - برنامه نويسي کامپيوتر . - حفظ قرآن. - تغيير روش و راه حلهاي موجود.، در تقویت حافظه و تمرکز ذهن بسیار مؤثر است
8- آشنایی با روش های مطالعه . 9- آشنایی با صنایع و فنون تدریس
.: Weblog Themes By Pichak :.

