تربيت در بعد آموزشي

راه های کلی یاد گیری

  : 1- يادگيري نهفته .

 2- هماهنگي بين خانه و مدرسه .

3- توجه به اختلالات يادگيري مانند صرع تصويري . و حل آنها

4- زمينه سازي براي خلاقيت

 : 1- گوش زد کردن اهداف .

2- عدم رضايت به وضعيت موجود.

ويژگي افراد خلاق : 1-  اعتماد به نفس . 2- پشت کار و استقامت .

3- اتخاذ ريسک حساب شده. (با تصميم گيري خوب 90 درصد اطلاعات 10 درصد بينش).

 4- احساس نياز به موفقيت ، کمال جويي. 5- انعطاف پذيري نه انفعال پذيري .

6- خوش بيني . 7- کسب مهارتهاي متعدد .

موانع خلاقيت : 1- موانع فردي . 2-  موانع محيطي .

موانع فردي : 1- عدم اعتماد به نفس ، ترس ، پي نبردن به تواناييها .

2- ترس از انتقاد و شکست . 3- تمايل به همرنگي . 4- عدم تمرکز ذهني .

5- بي علاقگي به کار . 6- اطلاعات محدود . 7- مشکلات اقتصادي .8 مشکلات روحی و روانی.

5- شکل گيري رفتار مديريتي

 عوامل آن: 1- انتظار از نتيجه عملکرد . 2-اعتقاد به امکان پذيري . 3-  جذاب سازی و جذابيت داشتن.

عامل شکل گيري رفتار مقايسه اي : 1- مقايسه درون سازمان وضعيت قبلي با فعلي

2- درون سازمان با ديگران و مقايسه با پايين تر از خود، عامل رضايت بخشي است و این امر مانع پیشرفت است.

3- در بيرون از سازمان مقايسه خود با ديگران

6- توان گردآوري و نوشتن فکرهاي متنوع : يادداشت برداري. 25% اطلاعات در عرض 24 ساعت فراموش مي شود.  و بعد از يک هفته تنها 15 درصد اطلاعات مي ماند.

7- تمرکز ذهني : تمرين مي خواهد . از اين طريق انسان با ضمير ناخودآگاه ارتباط برقرار مي کند. عبادت ، ورزش یوگا ، مطالعات تخصصی و موضوعی

- بحثهاي رياضي. - برنامه نويسي کامپيوتر . - حفظ قرآن.  - تغيير روش و راه حلهاي موجود.، در تقویت حافظه و تمرکز ذهن بسیار مؤثر است

 8- آشنایی با روش های مطالعه . 9- آشنایی با صنایع و فنون تدریس



تاريخ : شنبه سی ام شهریور ۱۳۹۲ | 22:56 | نویسنده : مسعود اسدي خانوکی |