وَاَسيرَ بِسِيرَةِ جَدِّى وَاَبى على بْنِ اَبِى طالِبٍ فَمَنْ قَبِلَنى بِقَبُولِ الْحَقِّ فَاللّه اَوْلى بِالْحقِّ

وَمَنْ رَدَّ عَلَىّ هذا اَصْبِرُ حَتّى يَقْضِيَاللّهُ بَيْنِى وَبَيْنَ الْقَومِ

وَهُوَ خَيْرُالْحاكِمِينَ

وَهذِهِ وَصِيَّتِى اِلَيْكَ يااَخِى

وَما تَوْفِيقى اِلاّ بِاللّه عَلَيْهِ تَوَكَّلْتُ وَاَليْهِ اُنِيبُ

9- اهداف سلاح آسیب ها

وصیت نامه امام حسین علیه السلام

سه هدف عمده ی قیام با چهار سلاح قدرتمند و بیان آسیب ها

اصلاح امت،

امر به معروف و نهی از منکر

عمل به سیره ی پیامبر و علی علیهما السلام

با چهار اسلحه ی ایدئولوژی و عقیده

صبر، توکل و توفیق الهی (اخلاص)

بیان آسیب های قیام های حق طلبانه شرارت غرور و جاه طلبی فساد ظلم

شکست در احد

شکست قیام زید

قیام های حق طلبانه بی نتیجه فراوان در تاریخ بوده است

قیام های حق طلبانه زنده و دائمی و جریان سازند

بیان شرایط اجتماعی و سیاسی مدینه و دعا برای رفع موانع

خوف

خوف توقّع مكروهي است از روي علامت مظنون، نگرانی

آیه دلیل خروج از مدینه

نگرانی از ممانعت از قیام

تبیین زیرکانه ی شرایط سیاسی

و معرفی فرعون زمان

خطر ماندن در مدینه

(فَخَرَجَ مِنْها خائفاً يَتَرَقَّبُ

قالَ رَبِّ نَجِّنى مِنَ الْقَومِ الظّالِمينَ) ) (۱۹).

ظالم مشرک

شجاعت

در پاسخ به کسی که توصیه می کرد از بی راهه به مکه بروند

گاهی هجرت ضرورت دارد

الزخرف

فَاسْتَخَفَّ قَوْمَهُ فَأَطَاعُوهُ إِنَّهُمْ كَانُوا قَوْمًا فَاسِقِينَ(54)

( (... لا وَاللّه لا اُفارِقُهُ حَتّى يَقْضِيَ اللّهُ ماهُوَ قاضٍ)



تاريخ : سه شنبه بیست و پنجم مهر ۱۴۰۲ | 14:57 | نویسنده : مسعود اسدي خانوکی |